Ата-аналарға арналған жадынама

Ата-аналарға арналған жадынама

Мектептегі білім берудің өзекті мәселесі ата-аналарды балаларды оқыту және тәрбиелеу жөніндегі бірлескен қызметке тарту болып қала береді. Ата — аналардың мектепте оқуы кезінде баланы психологиялық қолдау маңызды және үлкен мәселе болып табылады. Баланың мектептегі жетістігі көбінесе ата-ананың қалауына, ұмтылуына, балаға көмектесуіне, оны қолдауына байланысты. Ата — аналардың басты алаңдаушылығы-жаңа нәрселерді үйренуге деген қызығушылықты сақтау және дамыту, жаңа дағдыларды, Дағдылар мен білімді игеру процесінде балаңызға сәттілік жағдайларын жасауға ықпал ету. Мұны ата-аналарға кім үйретеді? Әрине, мектеп психологы, сынып жетекшісі, бас мұғалім.

Оқушылардың ата-аналарымен өзара қарым-қатынасым бірыңғай тәрбие кеңістігін құруға бағытталған. Баланың мүддесі үшін ата-ана мен тәрбиешінің қызметі олар одақтас болған жағдайда ғана сәтті болады деп санаймын. Осы өзара әрекеттесудің арқасында мұғалім баланы жақсы біледі, оның жеке ерекшеліктерін түсінуге жақындайды, қабілеттерін дамытуға, өмірлік бағдарларды қалыптастыруға, оқушының мінез-құлқындағы жағымсыз көріністерді түзетуге дұрыс көзқарас қалыптастырады. Мұғалімге әр оқушының отбасымен серіктестік қарым-қатынас орнату, өзара қолдау және ортақ мүдделер атмосферасын құру маңызды. Менің ойымша, білім беру мекемесінің табысты жұмысы білім беру процесінің барлық қатысушылары – мұғалімдер, балалар, ата – аналар-біртұтас, үлкен және біртұтас ұжымға айналған кезде ғана мүмкін болады. Ата-аналармен жұмыс істеудің тиімді әдістерінің бірі-біздің оқушыларымыздың әкелері мен аналарын тәрбиелеу принциптерімен, ересектер мен балалар арасындағы отбасылық қатынастардың негіздерімен таныстыратын жадынамалар. Мұндай жадынамалардың болуы мұғалімнің ата-анасымен белгілі бір мәселе бойынша әңгіме құруға, белгілі бір отбасымен жұмыс істеуде қажетті бағытты таңдауға, ата-аналарға тәрбие мен оқыту мәселелері бойынша шағын жәрдемақы беруге мүмкіндік береді.

Бастауыш сынып оқушыларының ата-аналарына арналған жадынамалар-кеңестер

АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ОН ӨСИЕТ

1. Балаңыз сіз сияқты немесе сіз қалағандай болады деп күтпеңіз. Оған сен емес, өзің болуға көмектес.

2. Балаңыздан ол үшін жасаған барлық істеріңіз үшін ақы талап етпеңіз. Сіз оған өмір бердіңіз, ол сізге қалай алғыс айта алады? Ол екіншісіне, үшіншісіне өмір сыйлайды және бұл ризашылықтың қайтымсыз Заңы.

3. Қартайған кезде ащы нан жемеу үшін балаңызға ренжімеңіз. Өйткені сіз не себесіз, содан кейін ол көтеріледі.

4. Оның проблемаларына менсінбеңіз. Өмір бәріне беріледі және сенімді болыңыз, ол сізден кем емес, мүмкін одан да көп, өйткені оның тәжірибесі жоқ.

5. Кемсітпеңіз!

6. Адамның ең маңызды кездесулері оның балалармен кездесуі екенін ұмытпаңыз. Оларға көбірек назар аударыңыз-біз балада кіммен кездесетінімізді ешқашан біле алмаймыз.

7. Егер сіз балаңыз үшін бірдеңе жасай алмасаңыз, өзіңізді азаптамаңыз. Мүмкін болса, азаптаңыз — бірақ жасамаңыз. Есіңізде болсын, егер бәрі жасалмаса, бала үшін жеткіліксіз.

8. Бала сіздің бүкіл өміріңізді иемденетін тиран емес, тек ет пен қанның жемісі ғана емес. Бұл өмір сізге шығармашылық отты сақтауға және дамытуға берген қымбат ыдыс. Бұл «біздің», «өз» баламыз емес, сақтауға берілген жан болып өсетін ана мен әкенің азат етілген махаббаты.

9. Басқа біреудің баласын сүюді біл. Ешқашан өзгенің жасағысы келмейтін нәрсені ешкімге жасамаңыз.

10. Балаңызды кез — келген адаммен жақсы көріңіз-талантты емес, сәтсіз, ересек. Онымен сөйлесу-қуаныңыз, өйткені бала-бұл сізбен бірге болатын мереке.

Ата-аналарға арналған жадынама

«Балаңыздың мектепке қуана барғанын қалайсыз ба?«

1. Мектеп туралы жаман сөйлемеңіз, балалардың қатысуымен мұғалімдерді сынамаңыз.

2. Мұғалімді жеке көзқарастың жоқтығына кінәлауға асықпаңыз, өз мінез-құлқыңыздың сызығы туралы ойланыңыз.

3. Балаңызбен қанша рет отырғаныңызды және оның сабақ жұмысын бақылағаныңызды есіңізде сақтаңыз. Балаңызда дұрыс емес жұмыс әдістерін байқаған және оған дұрыс жұмыс істегенін көрсеткен жағдайлар болды ма?

4. Мектептегі жанжал туындаған жағдайда, балаңызбен егжей-тегжейлерді талқыламай, оны жоюға тырысыңыз.

5. Балаңыздың уақытында ұйықтайтынына көз жеткізіңіз. Сабақта ұйқысыз бала-қайғылы көрініс.

6. Бала Сіздің оның тапсырмаларына, мектептен әкелетін кітаптарына қызығушылық танытқаныңызды көрсін.

7. Өзіңіз оқыңыз, бала сіздің бос уақытыңызды тек теледидарда емес, кітаптарда өткізетініңізді көрсін.

8. Егер бала сізге әсер еткен оқиға туралы айтып берсе, онда оны осы оқиғаны жазып, кешке барлық отбасы мүшелеріне оқуға шақырыңыз.

9. Мектеп пен сынып өміріне қатысыңыз. Егер оның мектебі сіздің өміріңіздің бір бөлігіне айналса, бала қуанады.

10. Мектепте сіздің балаңыз өзіне деген өте сыни көзқарасқа тап болуы мүмкін. Оған өзіне деген сенімін жоғалтпауға көмектесіңіз.

Ата-аналарға арналған кеңестер. Егер не істеу керек…

•солақай бала*

«Солақайды күштеп жаттықтырмаңыз-бұл қолда емес, мидың құрылымында».

«Егер бала солақай болса, режимді асыра алмаңыз, ол үшін режимді қатаң сақтау өте қиын болуы мүмкін».

«Солақай балаға шыдамды және мұқият болыңыз, оның эмоционалды және осал екенін ұмытпаңыз».

«Солақайды шамадан тыс психологиялық күйзелістерден сақтаңыз, оны жазалау кезінде абай болыңыз және әдепті болыңыз».

«Солақайды басқалар сияқты етуге тырыспаңыз, оның табиғатына көбірек сеніңіз. Оның бірегейлігі, басқаларға ұқсамауы – оның қадір-қасиеті»;

бала сыныптастарымен қарым-қатынаста қиындықтарға тап болады

Баланың сыныптастарын үйге жиі шақырыңыз. Тек бүкіл сынып бірден емес, 2-3 адамнан тұратын шағын топтарда. Қызықты бірлескен ойындар, ойын-сауық ұйымдастырыңыз. Бұл балаларды жақындастырады, олардың бір-біріне деген жанашырлығын тудырады. Балаңыздың сыныптастарының қайсысымен жақсы байланыс орнатқанын көргенде, олардың отбасыларымен танысуға тырысыңыз;

• бала жазбаша жұмысты нашар орындайды

Үйде сабырлы, сабырлы сабақтар жағдайды түзетуге көмектеседі: белсенділік қарқынын жеделдету, зейінді күшейту, қолжазбаны жақсарту;

• бала «2», «3»бағаларын алды

Өзіңізді қобалжытпаңыз немесе баланы қобалжытпаңыз, бірақ сәтсіздіктің объективті себептерін бірге табуға тырысыңыз (сіз, бала, мұғалім). Баланың алғашқы сәтсіздіктерінің жиі кездесетін себептері-баяулық, немқұрайлылық, ұқыпсыздық;

• бала оқуды ұнатпайды

Сәтсіздіктерді байқамаңыз. Мектептегі жетістіктерге назар аударыңыз. Қателіктерге емес, баланың жетістіктеріне қызығушылық танытыңыз. Оны жігерлендіріңіз, өз күшіңізге сеніңіз.

• бала ауырып қалды немесе сабақты өткізіп алды

а) сыныптастарыңыздың ата-аналарына қоңырау шалыңыз және оқу процесінің барысы туралы ең көп ақпарат алыңыз (әсіресе өткізіп алған күндерде);

б) сабақтан кейін мұғалімге барыңыз және оқу сабақтарын өткізіп жіберуге байланысты үй тапсырмасын орындау кезінде не нәрсеге назар аудару керектігі туралы кеңес алыңыз.

Бірінші сынып оқушыларының ата-аналарына арналған жадынама

  • Баланы таңертеңнен бастап реттемеңіз, ұсақ – түйектерді тартпаңыз, асықпаңыз, уақытты қалай есептеу керектігін білу-сіздің міндетіңіз.
  • Ешбір жағдайда бір нәрсе туралы ескерту арқылы қоштаспаңыз. Балаңызға сәттілік тілеңіз, оны жігерлендіріңіз.
  • «Бүгін не алдыңыз?». Баланы тыныш, сұрақсыз қарсы алыңыз, оған демалуға мүмкіндік беріңіз.
  • Егер бала тым мүйізді болса, сізбен бөліскісі келсе – бұлыңғыр болмаңыз, кейінге қалдырмаңыз, бұл көп уақытты қажет етпейді.
  • Баланы тыныш оятыңыз. Оянған кезде ол сіздің күлімсіреуіңізді көріп, нәзік дауысты естуі керек.
  • Егер сіз баланың қайғылы, бірақ үнсіз екенін көрсеңіз, тырыспаңыз, содан кейін ол бәрін өзі айтады.
  • Мұғалімнің ескертулерін тыңдағаннан кейін, асықпаңыз. Әңгімеңізді баласыз өткізуге тырысыңыз. Екі жағын да тыңдаңыз-бұл жағдайды анық түсінуге көмектеседі.
  • Мектептен кейін баланы сабаққа отыруға асықпаңыз-2-3 сағат демалу керек (1,5 сағат ұйқы).
  • Сабақты дайындау кезінде «жанның үстінде»отырмаңыз. Балаңызға өз бетімен жұмыс істеуге мүмкіндік беріңіз.
  • Күні бойы кем дегенде жарты сағат табыңыз, ол кезде сіз тек балаға тиесілі боласыз! Үй шаруасына, теледидарға және т.б. алаңдамаңыз.
  • Барлық отбасы мүшелерінің баламен қарым-қатынасының бірыңғай тактикасын жасаңыз. Сіздің келіспеушіліктеріңізді баласыз шешіңіз.
  • Есіңізде болсын, оқу жылында оқу қиынырақ, шаршау тезірек болатын маңызды кезеңдер бар – бұл алғашқы төрт апта, екінші тоқсанның соңы, қысқы демалыстан кейінгі бірінші апта, үшінші тоқсанның ортасы.
  • Баланың бас ауруы, шаршау, өзін нашар сезіну туралы шағымдарына мұқият болыңыз-бұл оқудағы қиындықтардың көрсеткіштері!
  • Тіпті «үлкен» балалар ұйықтар алдында ертегіні, әнді, сүйіспеншілікпен сипауды өте жақсы көреді. Бұл тыныштандырады, шиеленісті жеңілдетуге, тыныш ұйықтауға көмектеседі.
  • Ата-аналарға арналған Барлық сабақтар мен кездесулерге қатысуды ұмытпаңыз. Мүмкін болмаса, мұғалімге жеке немесе бала арқылы жазбамен хабарлаңыз.
  •  Тек мектеппен бірге балаларды тәрбиелеу мен оқытуда қажетті нәтижелерге қол жеткізуге болады. Мұғалім – сіздің алғашқы одақтасыңыз және сіздің отбасыңыздың досы. Онымен кеңесіңіз, оның беделін сақтаңыз. Мектепте, жиналыста мұғалімнің жұмысы туралы ескертулер жасаңыз. Мұны балалардың қатысуымен жасауға болмайды.
  • Үй тапсырмасының орындалуын үнемі қадағалап отырыңыз және мүмкіндігінше оларды орындауға ақылға қонымды көмек көрсетіңіз. Көмек пен бақылау муштра, мазасыз мораль болмауы керек. Ең бастысы-оқуға деген қызығушылықты ояту.
  •  Үй тапсырмасын тексеру кезінде баланы тапсырманың дұрыстығын дәлелдеуге, мысалдар келтіруге бағыттаңыз. Жиі сұраңыз: «неге?»Дәлелдеу», » басқа жолмен мүмкін бе?».
  • Мектепке (сыныпқа) қолдан келгенше көмек көрсетуді ұмытпаңыз.

Ата-аналарға үй тапсырмасын дайындау бойынша ұсыныстар

  • Сабақтың басталу уақыты ерекше маңызды. Осының арқасында әдет қалыптасады, белгіленген сағатқа дейін пайда болады

психикалық жұмысқа психологиялық дайындық пен бейімділік, тіпті ойынға, серуендеуге деген қызығушылық жоғалады.

  • Сабақтың басталу сағатын белгілеген кезде, біреуі екіншісіне зиян тигізбеуі үшін сабаққа, серуендеуге, үй міндеттеріне бөлінген уақыттың ақылға қонымды қатынасын анықтау қажет.
  • Барлық қажетті заттар қолында болатын сабақтар үшін тұрақты орын қажет. Осылайша, ішкі жұмылдыру әдеті сабақтар басталған сәттен бастап және сіздің мінез-құлқыңызды басқару қабілеті дамығанға дейін дамиды, жұмыс орны тек сабақтарға арналған орын болуы керек (ойындар, суреттер, ойыншықтар, бөгде кітаптар, түрлі-түсті қарындаштар мен киізден жасалған қаламдар, егер олар қазіргі жұмыс үшін қажет болмаса).
  • Егер тұрақты бөлек орын бөлу мүмкін болмаса, онда белгілі бір сағатта, әрине, сабаққа орын бөлінуі керек.

• Маңызды ереже – жұмысты дереу бастау. Жұмыстың басталуы неғұрлым ұзақ болса, соғұрлым өзіңізді бастауға мәжбүрлеу үшін көп күш қажет болады
• Жұмыста үзілістердің болуы қажет. Мектептегі және үйдегі оқу режимінің бірлігі, шамадан тыс жүктемелердің алдын алу қажет. (Баладан сыныпта қандай физикалық минуттарды үйренгенін көрсетуін сұраңыз).

  • Жұмыс жақсы қарқынмен жүруі керек-екінші сыныпта 1 сағаттан аспайды.

Оқушының оқудан басқа міндеттері болмауы мүмкін емес. Күні бойы көп нәрсе істеу керек адам уақытты бағалауға, жұмысты жоспарлауға, кідіріссіз бастауға дағдыланады

Ата-аналарға балалардың оқу қызығушылығын дамыту бойынша ұсыныстар

  •   

Баланың ерте жастан бастап оқуға деген қызығушылығын оятыңыз
Кітаптар сатып алыңыз, дизайны бойынша жарқын және мазмұны жағынан қызықты кітаптарды таңдаңыз.
Балаңызға жүйелі түрде оқыңыз. Бұл оның кітаппен күнделікті қарым-қатынас жасау әдетін қалыптастырады.
Оқылған кітапты талқылаңыз.
Балаңызға кітаптың авторы туралы айтыңыз.
Егер сіз кітап оқып жатсаңыз, ең қызықты эпизодта оқуды тоқтатуға тырысыңыз.
Балаңызға балалық шақтағы кітаптарды ұсыныңыз.
Үйде оқылған кітаптар туралы пікірталас ұйымдастырыңыз.
Мүмкіндігінше сүйікті авторлардың кітаптарын сатып алыңыз.
Кітапқа ұқыпты қарауға тәрбиелеу.
Балаңызға сыйлық жазуы, жылы тілектері бар кітаптар беріңіз. Жылдар өткен соң, бұл туған үй, оның дәстүрлері, туыстары туралы бақытты еске салады.

«Алтын» тәрбие ережелері

1.Балаңызды тыңдауға және естуге үйреніңіз.

2.Тек сіз оның эмоционалды шиеленісін жеңілдетуге тырысыңыз.

3.Балаларға жағымсыз эмоцияларды білдіруге тыйым салмаңыз.

4.Оны қалай болса солай қабылдай және сүйе біліңіз.

5.Мойынсұну, мойынсұну және орындау олар ақылға қонымды түрде ұсынылатын жерде болады.

6.Отбасының агрессивтілігі баланың мінез-құлқындағы агрессивті көріністерге әкеледі.

Балалардың агрессивтілігін қалай болдырмауға болады

1.   Балаңызға орындалмайтын уәделер бермеңіз, оның жанына орындалмайтын үміттер бермеңіз.

2. Отбасыңызда ашық және сенімді атмосфераны сақтауға тырысыңыз. 

3. Балаға қандай жағдай болмасын, оны қоймаңыз.

4. Балаға әсер ету шараларын көрсетуде әдепті болыңыз.

5. Өзіңізге рұқсат бергеніңіз үшін балаңызды жазаламаңыз.

6. Балаға қатысты талаптарыңызды бір нәрсе үшін өзгертпеңіз.

7. Балаңызды бір-бірімен қарым-қатынасыңызбен бопсаламаңыз.

8. Балаңызбен өз сезімдеріңіз бен әлсіздіктеріңізбен бөлісуден қорықпаңыз.

9. Өз балаңызбен қарым-қатынасыңызды оның оқу жетістіктеріне байланысты қоймаңыз.

Балаға үй тапсырмасын дайындауға қалай көмектесуге болады.

•Үй тапсырмасын орындаған кезде балаңызбен бірге отырыңыз. Бұл ол үшін өте маңызды. Оның мектептегі алғашқы қадамдары қаншалықты сабырлы және сенімді болатынына оның болашақ мектептегі жетістіктері байланысты.
•Сіздің балаңызда сабақ беру әдеті қалыптаспаған. Оның бұл әдетін сабырлы түрде қалыптастырыңыз, сабақты бастау рәсімін қызықты ойынға айналдырыңыз, сабақты сабырлы түрде еске түсіріңіз, шыдамды болыңыз.
•Баланың жұмыс орнын безендіріңіз, әдемі және ыңғайлы үстел қойыңыз, сабақты бастамас бұрын шамды, сабақ кестесін, қызықты өлеңдер мен тілектерді іліп қойыңыз.
•Сабақтарды тек осы жұмыс бұрышында орындауға үйретіңіз.
•Балаңызға оқу жұмысының негізгі ережесін түсіндіріңіз-Оқу құралдары әрқашан өз орнында болуы керек. Жұмыс орныңызды мысалға келтіруге тырысыңыз.
•Сабақты аяқтағаннан кейін баладан үнемі жұмыс орнын ретке келтіруді талап етіңіз. Егер оған мұны істеу қиын болса немесе шаршаса, оған көмектесіңіз. Біраз уақыт өтіп, ол жұмыс орнын өзі тазартады.
•Егер сіздің қатысуыңыздағы бала сабақ берсе, ол сізге не істеу керектігін айтсын. Бұл баланы тыныштандырады, мазасыздықты жеңілдетеді. Кейбір балалар, мысалы, олар тапсырманы түсінбеді және бұл тапсырманы орындай бастамай-ақ қорқыныш сезінеді деп санайды.
•Егер бала бірдеңе дұрыс жасамаса, оны ұрысуға асықпаңыз. Сізге қарапайым және түсінікті болып көрінетін нәрсе ол үшін әзірге жұмбақ және қиын болып көрінеді.
•Балаңызға сабақты орындау кезінде алаңдамауға үйретіңіз; егер бала алаңдаса, оған сабақты аяқтауға бөлінген уақытты тыныш еске түсіріңіз.
•Егер бала жазбаша тапсырманы орындап жатса, оның өрістерді сақтай отырып, таза, сызатсыз жазуына көбірек назар аударыңыз.
Балаңызды үй тапсырмасын бірнеше рет қайта жазуға мәжбүрлемеңіз. Бұл сіздің беделіңізге және оның мектеп пен оқуға деген қызығушылығына нұқсан келтіреді.
Баланы сабақты мүмкіндігінше ертерек өз бетімен жасауға үйретуге тырысыңыз және қажет болған жағдайда ғана сізге хабарласыңыз.
Сіз балаңызды жаман белгі немесе ұқыпсыз тапсырма үшін ұрысқыңыз келген сайын, оның жасында өзіңізді еске түсіріңіз, күліңіз және сіздің балаңыз сізді және сіздің ата-аналық сабақтарыңызды бірнеше жылдан кейін еске түсіргісі келетінін ойлаңыз.
Оған кез-келген тапсырманы, соның ішінде үй тапсырмасын қуанышпен, ашуланбай және ашуланбай орындауға үйретіңіз. Бұл оны және сіздің денсаулығыңызды сақтайды.
Ақыр соңында, сізде осындай бақыт бар екеніне қуаныңыз біреумен сабақ алу, біреуге өсуге көмектесу!

Баланың белгілеріне қалай қарайды.

Балаңызды жаман белгі үшін ұрыспаңыз. Ол сіздің көз алдыңызда жақсы болғысы келеді. Егер жақсы болу нәтиже бермесе, бала сіздің көз алдыңызда жақсы болу үшін өтірік айтып, бұрыла бастайды.
Егер ол ұзақ уақыт жұмыс істесе, балаңызға жанашырлық танытыңыз, бірақ оның жұмысының нәтижесі жоғары емес. Оған жоғары нәтиже ғана маңызды емес екенін түсіндіріңіз. Оның күнделікті, қажырлы еңбегінің нәтижесінде алатын білімі маңызды.
Балаңызды сіздің жан тыныштығыңыз үшін тоқсанның соңында өз бағаңызды бұзуға мәжбүрлемеңіз.
Балаңызды жоғары белгі түрінде оң нәтиже алу үшін ұстауға, қорлауға және бейімделуге үйретпеңіз.
Балаңызға берілген бағаның объективтілігі туралы ешқашан күмәнданбаңыз.
Күмән бар-мектепке барып, жағдайды объективті түрде түсінуге тырысыңыз.
Басқа ересектер мен балаларды өз балаларының проблемаларына себепсіз кінәламаңыз.
Баланы өте маңызды емес, бірақ өзіңді, жалқаулығыңды жеңу үшін қолда.
Керемет белгі алу үшін Мерекелер ұйымдастырыңыз. Жақсы, жаман сияқты, бала ұзақ уақыт есте қалады және оны қайталағысы келеді. Баланы белгілеу үшін жақсы белгі алсын. Көп ұзамай бұл әдетке айналады.
Сіздің жұмысыңыздың оң нәтижелерін көрсетіңіз, сонда бала сізге еліктегісі келеді.

Үй тапсырмасы-ешқандай проблема жоқ!

  • Оқудағы жетістіктер оқушы өмірінің көптеген маңызды сәттеріне байланысты: толыққанды ұйқы, дұрыс тамақтану, айналадағы адамдарға деген оң көзқарас, жетістікке ұмтылу, өмірлік мақсаттардың болуы.
  •       Есіңізде болсын, үй тапсырмасын орындауға өмір бойы ақша жұмсаудың қажеті жоқ (әлі де көптеген қызықты және қызықты нәрселер бар). Бастауыш сыныптарда 1 сағат ішінде үй тапсырмасын орындау керек екенін ескеріңіз.
  •         Әр 45 минут сайын демалу зиян тигізбейді: би билеу, еденде жату, гантельдермен жаттығу. Сүйіспеншілікке толы ата-аналар баламен «жұдырығын ашыңыз» ойынын ойнай алады, ауада көзімен (және бір қолымен) шексіздік белгісін сыза алады, ал балаға оны «жалқау сегіздік» деп атаңыз, немесе сіз гүлдерді суарып, итпен ойнай аласыз.
  • Үй тапсырмасын орындаудың ең жақсы уақыты: 15.00 – ден 18.00-ге дейін. Осыдан кем дегенде бір жарым сағат бұрын тығыз тамақтану керек, бірақ сіз сабақ үшін аш отыруға болмайды.
  •     Неден бастау керек? Үстелден барлық артық заттарды алып тастаңыз! Егер адам жұмысқа оңай кірсе, бірақ тез шаршаса – ең қиын тапсырмалардан бастаған дұрыс, егер жұмыс созылса, ұзақ уақыт тербелсе-орташа тапсырмалардан бастаған дұрыс, содан кейін қиын тапсырмаларға көшкен дұрыс. Егер мүлдем болмаса, тез және оңай орындалған сәттілікті сезіну үшін ең қарапайымынан бастау керек.
  •        Құрметті ата-аналар, ата-әжелер! Есіңізде болсын! Үй тапсырмасы сіздің балаңызға беріледі! Көмек баланың танымдық дағдыларын дамытуда кейбір қиындықтар болған жағдайда ғана қажет. Бұл жағдайда зиян келтірмеу үшін маманмен кеңескен дұрыс.

Балаларға үйренуге көмектесейік!

  • Баланы тыныш оятыңыз; оянған кезде ол сіздің күлімсіреуіңізді көріп, нәзік дауысты естуі керек. Таңертең реттемеңіз, ұсақ-түйектерді тартпаңыз, қателіктер мен қателіктер үшін ренжімеңіз, тіпті «кеше ескертілген»болса да.
  • Қоштаспаңыз, ескертіңіз және нұсқау беріңіз:» қараңыз, еркелемеңіз»,» жақсы әрекет етіңіз»,» бүгін сіздің мінез-құлқыңыз туралы ескертулер болмауы үшін » және т.б. оған сәттілік тілеңіз, жігерлендіріңіз, бірнеше мейірімді сөздерді табыңыз. Оның алдында қиын күн бар.
  •  Баланы сабақтан кейін тыныш қарсы алыңыз, оған мың сұрақ қоймаңыз, демалуға мүмкіндік беріңіз (ауыр жұмыс күнінен кейін өзіңізді қалай сезінетініңізді, адамдармен бірнеше сағат сөйлескеніңізді есіңізде сақтаңыз). Егер бала тым мүйізді болса, егер ол бір нәрсемен бөліскісі келсе, оны өшірмеңіз, кейінге қалдырмаңыз, тыңдаңыз, бұл көп уақытты қажет етпейді.
  •  Егер сіз баланың қайғылы, бірақ үнсіз екенін көрсеңіз, тырыспаңыз, тынышталып, өзі айтып берсін.
  •  Баламен үйде 15-тен 17-ге дейін жаттығудың ең жақсы уақыты-бірінші ауысым, 9-дан 11-ге дейін-екінші ауысым. Кешке сабақтар пайдасыз, өйткені бала бос оқу күнінен шаршады.
  • Барлық тапсырмаларды бір отырыста орындауға мәжбүрлемеңіз, бұл 15-20 минуттан аспауы керек және 20 минуттық демалыстан кейін ғана тапсырмаға оралуға болады.
  • Баламен сабақ кезінде сізге қажет: сабырлы тон, қолдау («уайымдамаңыз, бәрі ойдағыдай болады»,» оны бірге анықтайық»,» мен сізге көмектесемін»), мақтау (тіпті жақсы болмаса да).
  • Балаңызбен қарым-қатынаста «егер жасасаң, онда же»деген шарттардан аулақ болуға тырысыңыз. Кейде жағдай балаға қарамастан мүмкін болмайды және сіз өте қиын жағдайға тап болуыңыз мүмкін.
  • Баланың бас ауруы, шаршау, нашар жағдай туралы шағымдарына мұқият болыңыз. Көбінесе бұл шаршаудың объективті көрсеткіштері, оқудағы қиындықтар.
  •  Есіңізде болсын, барлық балалар ұйықтар алдында ертегіні, әнді, мейірімді сөздерді жақсы көреді. Мұның бәрі оларды тыныштандырады, шиеленісті жеңілдетуге, тыныш ұйықтауға көмектеседі. Ұйықтар алдында қиындықтар туралы еске түсірмеуге тырысыңыз.

Ата-аналарға жаза туралы

  • Баланы жазалау арқылы сіз оны сізден қорқуға үйретесіз 
  • Балаларға мінезіңіздің ең жаман қасиеттерін көрсете отырып, сіз оларға жаман үлгі көрсетесіз. 
  • Дене жазасы ата-аналардан басқа тәрбиелік шараларға қарағанда ең аз ақыл мен қабілетті талап етеді. 
  •   Ұру тек баланың мінез-құлқын растай алады, бірақ өзгерте алмайды. 
  • Егер сіз баланы «ыстық қолдың астына» ұрсаңыз, бұл сіздің баладан талап еткеннен гөрі өзіңізді нашар сезінетіндігіңізді білдіреді.
  • Тәртіптік техниканың міндеті-баланың мінез-құлқын ғана емес, оның қалауын өзгерту.
  • Көбінесе жаза мінез-құлықты түзетпейді, тек оны өзгертеді.

(Жазалар баланы ата-аналық сүйіспеншілігін жоғалтудан қорқуға мәжбүр етеді. Ол өзін қабылдамағандай сезінеді және бауырына, кейде ата-анасына қызғанышпен қарайды. Жазаланған баланың ата-анасына деген дұшпандық сезімі болуы мүмкін. Онда екі сезім – махаббат пен жеккөрушілік – жанжал бірден пайда болады.)

  • Жиі жазалау баланы нәрестелік күйінде қалуға итермелейді. 
  • Жаза баланы кез-келген тәсілмен ата-анасының назарын аударуға мәжбүр етуі мүмкін.
  • Сіз баланы 2,5-3 жасқа дейін жазалай алмайсыз.

  •                                                    Жазаны қалай ауыстыруға болады?
  • Шыдамдылық. Бұл ата-ананың бойындағы ең үлкен қасиет.
  • Түсіндіру. Балаңызға оның мінез-құлқының неліктен дұрыс емес екенін түсіндіріңіз, бірақ өте қысқа болыңыз.
  • Алаңдату. Балаңызға қалағанынан гөрі тартымды нәрсе ұсынуға тырысыңыз.
  • Жайбарақат. Ұлыңызды немесе қызыңызды жазалауға асықпаңыз-әрекет қайталанғанша күтіңіз. 
  • Марапаттар. Өйткені, олар жазадан гөрі тиімдірек.

                                                    Баланың өзін-өзі бағалауын қалай қолдауға болады?

  • Әрине, баланы қабылдаңыз!
  • Оның тәжірибесі мен қажеттіліктері туралы әңгімелерді белсенді және қызығушылықпен тыңдаңыз.
  • Балаңызбен жиі болыңыз (ойнаңыз, оқыңыз, серуендеңіз және т. б.)
  • Оның өзі басқаратын әрекеттеріне араласпаңыз.
  • Ол сұраған кезде көмектесіңіз.
  • Әрбір жетістікке қолдау көрсетіңіз.
  • Балаға сенім білдіру арқылы өз сезімдеріңізбен бөлісіңіз.
  • Қақтығыстарды сындарлы түрде шешіңіз. 
  • Күнделікті қарым-қатынаста мейірімді сөз тіркестерін, мейірімді сөздерді қолданыңыз.
  • Балаңызды күніне кемінде төрт рет құшақтаңыз.

Оқуға деген қызығушылықты қалай оятуға болады?

  • Балалар сіздің оқығаныңызды қуанышпен көрсін: дәйексөз келтіріңіз, күліңіз, үзінділерді жаттаңыз, оқығаныңызбен бөлісіңіз және т. б.
  • Кезек-кезек бір-біріне әңгімелер немесе күлкілі әңгімелер оқыңыз. Теледидар көрудің орнына өзіңізді қызықтырыңыз. Баланың оқуды ұнататын балалармен достығын ынталандырыңыз.
  • Оқуды бағалайтыныңызды көрсетіңіз: кітаптар сатып алыңыз, оларды өзіңіз беріңіз және сыйлық ретінде алыңыз.
  • Балалар өздері кітаптар мен журналдарды таңдасын (кітапханада, кітап дүкенінде және т.б.).
  • Балалардың оқыған кітаптары туралы пікірлерін жиі сұраңыз.
  • Кез келген мерзімді баспа материалдарын оқуды ынталандырыңыз: тіпті жұлдыз жорамалдары, комикстер, телехикаяларға шолулар – балаларға көбірек оқуға мүмкіндік беріңіз.
  • Үйдің көрнекті жерінде баланың оқудағы үлгерімі қай жерде көрсетілетіні туралы тізімді іліп қойыңыз (қанша кітап оқылды және қанша уақыт ішінде).
  • Үйде балалар кітапханасы болуы керек.
  • Үйде арнайы оқу орнын бөліңіз (сөрелері бар оңаша бұрыш және т.б.).
  • Балалармен кроссвордтар шешіп, оларға беріңіз.
  • Балаларды бұл туралы тағы бір нәрсе оқуға шабыттандыратын тақырыптар бойынша кітаптар жинаңыз (мысалы, динозаврлар немесе ғарышқа саяхат туралы кітаптар).
  • Балаларға қысқа әңгімелер мен шағын шығармаларды оқыған дұрыс: содан кейін олар толықтық пен қанағат сезімін дамытады.
  • Фильмді көргенге дейін немесе одан кейін балаларға фильм қойылған кітапты оқуға шақырыңыз.
  • Балалардың шеберлігі мен өзіне деген сенімділігін арттыру үшін мүмкіндігінше дауыстап оқуды ынталандырыңыз.

Балаға не үйрету керек

  • Өзіңді сүю. Бала өз өмірін бағаламайынша, ол белсенді болмайды, демек ол өзін жүзеге асыра алмайды.
  • Мінез-құлықты түсіндіру. Бала әртүрлі өмірлік жағдайларға тап болады, онда ол жай ғана шатасуы мүмкін. Егер бала адамдардың мінез-құлқын түсінуді және түсіндіруді үйренсе, ол мұндай жағдайларда ренжуге бейім болмайды.
  • Баланы өзінің мінез-құлқын түсіндіруге үйрету керек. Ол сабақта өзін қалай ұстағанын, жақсы немесе жаман екенін, оған не үшін болғанын және оны қалай сезінетінін түсіндіре алады. Сонда ол одан не қалайтынын, не істемейтінін және неге бұлай болатынын жақсырақ түсіне алады.
  • Сөздер арқылы сөйлесу. Өзімен не болып жатқанын түсіндіре алатын бала, сөзбен айтқанда, басқаларға өзін жақсы түсінуге көмектеседі және бұл көптеген қиындықтар мен қиындықтарды жеңілдетеді.
  • Ойлар мен әрекеттер арасындағы айырмашылықтарды түсіну. Бала бір нәрсені сезіне алмайды, екіншісі туралы ойлана алмайды, бірақ үшіншісінде әрекет ете алмайды. Оның балалар, таза қарым-қатынасы бар. Егер ол бірдеңе туралы алаңдаса, оны қорқатын немесе ұялатын тұрақты ойларға аудармай, өз сезімдері туралы айтуға үйрету керек. Балаға өзінің жағымсыз эмоцияларына әңгіме, ойын, драма, сурет, пантомима арқылы жауап беруге көмектесу ұсынылады: «сурет салыңыз, көрсетіңіз, айтыңыз, жоғалтыңыз, қазір сізді не мазалайды, содан кейін біз сізден сабақ бастаймыз!»
  • Қызығушылық танытып, сұрақтар қойыңыз. Балаларды мектепке дайындау, оқуға деген қызығушылық, танымдық қабілеттер туралы барлық әңгімелер, егер біз балалардың өздеріне және айналасындағыларға қоятын керемет сұрақтарына қызығушылық пен жауап беруді тоқтатсақ, артық болады: «неге күн аспаннан түспейді?»және т. б.
  • Күрделі сұрақтарға қарапайым жауаптар жоқ екенін түсіну. Бала өмірде күрделі мәселелерге, Әлеуметтік және ғылыми мәселелерге тап болады. Оған үнемі: «сен әлі кішкентайсың», «сенің бұл Ақылың емес», «өсесің – түсінесің»деп айтудың қажеті жоқ. Сіз пердені сәл ашып, барлық сұрақтарға нақты жауаптар жоқ екенін көрсете аласыз. Бұл арқылы біз баланың ақ-қара ойлауын ғана емес, стереоскопиялық, жаһандық ойлауды дамытамыз.
  • Сәтсіздіктерден қорықпаңыз. Бір нәрсені үйрену үшін бала қателіктер мен сәтсіздіктерден қорықпауы керек. Балаларға қателіктерден үйренуге болатындығын түсінуге көмектесу керек. Сонымен қатар, бұл үшін балаларды қорлауға және жазалауға болмайды. Қателіктер мен сәтсіздіктерден қорқатын бала өзіне сенімсіз адам болып өседі, нағыз жеңіліске ұшырайды.
  • Ересектерге сену. Балаға ересектерге сену керек, бірақ егер ата-ана балаға ұнау үшін онымен үнемі түрлі ойындар ойнап, «ботқаны жеп, үлкен бол», «анам әрқашан шындықты айтады», «Әкем ең күшті және батыл»деп алдаса, сенім бұзылады.
  • Өзіңіз ойлаңыз. Өзіңіздің бірегейлігіңізді және таңдау қабілетіңізді сезіну-адам өмірінің маңызды бөлігі. Егер сіз баланы жазаланудан немесе оған күлуден қорықпай өз пікірін айтуға шақырсаңыз, бұл қабілетті үйрету оңай.

Жадынама-ата-аналарға кеңес

  • Ертең балаңыз оянғанда, оған: «қайырлы таң!»және …. жауап күтпеңіз. Күнді ескертулер мен СС-керістерден гөрі көңілді бастаңыз.
  • Баланы ұрысқанда, «сіз әрқашан», «сіз жалпы», «сіз мәңгі тамақтандыңыз»деген сөздерді қолданбаңыз. Сіздің балаңыз жалпы және әрқашан жақсы, ол бүгін ғана дұрыс емес нәрсе жасады. Бұл туралы оған айтыңыз.
  • Балаңызбен жанжалда ажыраспаңыз. Алдымен татуласыңыз, содан кейін өз ісіңізбен айналысыңыз.
  • Әдетте, бала мектептен оралғанда: «сіз шақырылдыңыз ба? Мен қандай белгі алдым?»Одан:» бүгін не қызықты болды?»
  • Баланы үйге, отбасы тұратын төрт қабырғаға байлап қоюға тырысыңыз. Үйге оралғанда: «бірақ біздің үйде қаншалықты жақсы!»
  • Балаңызға: «өтірік айтпаңыз, өтірік айтпаңыз, алдамаңыз!», жақсырақ айтыңыз: «алдамаңыз», одан да жақсы күліңіз:»біреу өтірік айтып жатқан сияқты».
  • Балаға бұрыннан белгілі психикалық денсаулық формуласын беріңіз: «сіз жақсысыз, бірақ басқалардан жақсы емессіз!».
  • Біз ересектер түнде демаламыз, ал бала жұмыс істейді, ол өседі. Ол тұрғанда, оны мектеп алдында жақсы тамақтандырыңыз.
  • Бала үйден шыққан кезде оны міндетті түрде есікке апарып, жолға: «асықпаңыз, абай болыңыз»деп айтыңыз. Мұны бала үйден шыққанша бірнеше рет қайталау керек.
  • Ұлы немесе қызы қайтып келгенде, оларды есік алдында қарсы алыңыз. Бала оның қайтып оралғанына қуанышты екеніңізді білуі керек, тіпті егер ол кінәлі болса да.
  • Ешбір жағдайда баланың портфолиосы мен қалтасына қарамаңыз, тіпті егер сіз балаларыңыз туралы бәрін білуіңіз керек деп ойласаңыз да.
  • Қанша шаршамасаңыз да, балаларға аз шағымдануға тырысыңыз. Шағымдану арқылы сіз оларға өкінудің орнына шағымдануға үйретесіз. Баланың өзіне емес, басқа адамдарға, туыстарына және бейтаныс адамдарға аяушылық білдіруге тырысыңыз.

Ұлымен немесе қызымен болған дауларда, кем дегенде, кейде олар мәңгілікке қателескендей көрінбеуі үшін көніңіз. Сіз қателіктерді мойындауды үйренесіз

Әңгімелесу кезінде жақсы тон ережелері

Құрметті ата-аналар!

Сіздің көмегіңізбен бұл этикет ережелерін балалар үйренеді деп үміттенемін.

Егер бала кінәлі болса…

Жаман көңіл-күйде тәрбиелеу үшін қателеспеңіз.
Баладан не қалайтыныңызды анық анықтаңыз (және оған түсіндіріңіз), сонымен қатар оның бұл туралы не ойлайтынын біліңіз.
Дайын шешімдерді көрсетпеңіз.
Баланы » ал сенің иығыңда мүлде бас бар ма?»
«Егер сіз тағы бір рет жасасаңыз, Сіз менен аласыз»деп қорқытпаңыз.
Уәде бермеңіз, олар бала үшін ештеңе білдірмейді.
Әрекетке, қателікке бірден баға беріңіз және кідіртіңіз. Жеке тұлғаны емес, әрекетті бағалаңыз: «сен жамансың» емес, «сен жамандық жасадың».
Ескертуден кейін балаға қол тигізіп, оған жанашырлық танытып, оған сенетіндей сезініңіз.

Баланы жазалау кезінде есіңізде болсын:

  •  

Құқық бұзушылықты кешіру әлдеқайда үлкен тәрбиелік күшке ие, ал жаза ар-ұжданның азабынан босатады.
Отбасында жазалау құқығын бір адам, ең құрметті, баланың сүйіктісі пайдалануы керек.
Көңіл-күйіңіз нашар болғандықтан емес, теріс қылық үшін жазалау керек.
Ұзақ жазбаларды оқымаңыз.
Кейіннен теріс қылық туралы еске салудың қажеті жоқ.
Сіз баланы баба Ягамен, полицеймен, қасқырмен қорқыта алмайсыз.
Баланы теріс қылықтан кейін бірден жазаламаңыз. Кейде: «Жарайды, мен ертеңге дейін сенімен қалай әрекет ету керектігін ойлаймын»деп айту жақсы.

   Теріс қылық туралы әңгіме тек жеке жүргізілуі керек.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Қосымша ақпарат көздері

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x